boefjes en te goed gelovig. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ailene Broek - WaarBenJij.nu boefjes en te goed gelovig. - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ailene Broek - WaarBenJij.nu

boefjes en te goed gelovig.

Door: Ailene

Blijf op de hoogte en volg Ailene

28 September 2013 | Australië, Melbourne

Boefjes

Na een ijs koude " broek trui vest wolle sokken aan en simpelweg alleen een te dunne slaapzak om nog een beetje warm te blijven " donderdag nacht, werden we vroeg wakker vrijdag ochtend.
Opzoek naar werk. Dat stond vandaag op onze to do list.

5 willekeurige boerderijen langs geweest en we hadden werk. Aspergus picking. Allebei dol gelukkig zonder enig idee wat er precies van ons verwacht werd.

We werden afgezet bij een boerderij wat bedoeld is voor werknemers van het bedrijf. Van buiten redelijk te doen maar van binnen vies oud en ranzig. Het telkens om je heen moeten kijken naar ongewenste huisdieren... nee niks voor mij. We besloten lekker in onze eigen auto te slapen. Maar hebben wel kunnen genieten van een koude douche. Dat dan weer wel!

Zaterdag ochtend zouden we ons om 6u moeten melden. Het adres zou ons nog per sms gestuurd worden. Dit alles leek ons nog wel te doen. Tot dat...

We 2 Italiaanse jongens ontmoet hadden en ons het volgende vertelde : 80 dollar voor 12u kei hard werken ( op 1 dag ) nog moeten betalen voor een lamp die je zeker nodig hebt in het donker en al 3 dagen wachtend op geld van de baas die maar niet op komt dagen..

Voor ons was het toen heel duidelijk. Voor deze knakker gaan wij zeker niet werken.

Maargoed aangezien het hier om 18.00 al donker is en ons door iedereen word afgeraden dan niet meer te rijden ivm met over stekende skippy's en wombats, zijn we een nachtje gebleven. Op goed geluk dat de baas ook vandaag niet alsnog zou komen opdagen.

Na een rustige nacht zag het er voor ons als volgt uit :

1. Wakker worden en in onze ochtend outfit de eerste km afleggen. Zo snel mogelijk weg van de plek waar we eigenlijk niet eens mochten overnachten.
2. Ontbijt onderweg :bruin bolletje met Nutella en cola zero.
3. Stoppen op een parkeerplaats en bedrijven bellen voor werk
4. Als 2 gekken weer enorm blij zijn omdat we binnen een half uur weer aangenomen zijn bij het volgende bedrijf.

We're gonna do some farm work in Mildura, pulling, picking peas and packing beans oh yeah mate!

600 km rijden is nu ingegaan. En plz duim voor ons..een beetje geluk kunnen we zeker gebruiken.

Verder voelen we ons goed en hebben we het erg gezellig met elkaar.

Rijden naar Perth word trouwens niet wat..
Dit willen we ons busje niet aandoen..

Liefs vanuit Australië!

P.s. lieve familie ook via deze weg wil ik jullie heel heel veel plezier wensen op deze bijzondere dag waarbij Tatiana en Ralph elkaar het ja woord gaan geven. Geniet feest en gedraag jullie. Dat zou ik ook gedaan hebben! Vind het heel jammer dat ik er vandaag niet bij kan zijn dus maak aub veel foto's en filmpjes en stuur ze naar me..zo ben ik er ook nog een beetje bij.

Lof juwwie! Proost met jagemeister ♥

P.s. het vervolg van deze dag..

Auto voor de 2e x oververhit geraakt.. 15.00u )
Dus we hebben de anwb gebeld. Die heeft op opgehaald.de bedoeling was om in een hostel motel of hotel te overnachten maar het is vreselijk duur. Nu staan we met de auto voor een garage en moeten wij tot maandag wachten. Dan kan er naar de auto gekeken worden. Nieuwe kopen is geen optie. Heb ik het geld niet voor en estinea is al een week te laat met betalen. Ze waren mijn uren kwijt.

Brr...it's so facking cold here...

• 28 September 2013 - 07:55

Tatiana:

Lieve ailene,
    Wij denken ook aaan jou!
    Vandaag de grote dag.
    Veel plezier nog en doe voorzichtig,
    als je het goed volhoudt.. ben je rond onze anniversary weer hier.
    Drinken we er dan eentje samen in ons nieuwe huisje.
    Die jagenmeisters komen ook goed ;)
    Liefsss!! Xx

Tags: #mildura