crappy car - Reisverslag uit Bendigo, Australië van Ailene Broek - WaarBenJij.nu crappy car - Reisverslag uit Bendigo, Australië van Ailene Broek - WaarBenJij.nu

crappy car

Door: Ailene

Blijf op de hoogte en volg Ailene

01 Oktober 2013 | Australië, Bendigo

Buying a crappy used car will save you money ...
Wrongggg!!!!

Goedkoop is duurkoop. De prijs is een indicatie van de kwaliteit.
En daar kwamen we na 2,5u rijden ( 200 km verwijderd van Sydney achter.

Onze 600 km waren ingegaan, en helaas verliepen daarvan maar 200 km. zoals we hoopte.

In die 200 km. hebben we een kort bezoekje gebracht aan de Hanging Rock. - > http://www.australiaforeveryone.com.au/wonders_hangingrock.htm

Niet een heel boeiend uitje, vooral omdat het regende, maargoed we kwamen er langs en voor maar 10 dollar kon je er heen.

Voor degene die het ook leuk vinden download : Picnic at Hanging Rock
Vandaag kregen we van de Worm familie te horen dat er ooit mensen heen zijn gegaan en nooit meer terug gekeerd zijn....

Ben ik blij dat ik dat vandaag pas gehoord heb haha.. Anders had ik er vast met een heel ander gevoel rondgelopen.

Die 200 km waren zo gereden en toen was er dat vervelende metertje weer. Binnen enkele seconden stond deze niet tussen de C en H maar weer op de H. Auto weer langs de kant van de weg gezet en gauw uitzetten. Aangezien we een Toyota townage hebben zit de motor onder de bij rijders stoel en kookte het letterlijk onder Karen.

RNMA maar weer gebeld en deze waren er gelukkig zo.
Auto werd op de sleepwagen getild en er werd ons verteld dat we opzoek konden gaan naar een hostel.

Hallo? Wij arme backpackers levend in een auto kunnen niet ieder moment van de dag veel geld uitgeven? Bijkomend dat we onderweg erachter kwamen dat de hostels of dicht of vol waren. En een motel of nog erger HOTEL konden we helemaal niet betalen. ' kon wel natuurlijk maar wilden we niet :)
Niet heel verstandig hebben we dus besloten voor de garage in de auto te slapen. De man van de RNMA vond dit maar gek, maargoed.. 2 eigenwijze dames bij elkaar hij zal vast gedacht hebben, ze zoeken het maar uit.

Gelijk had deze beste man. 8 graden met een gevoelstemp. van -10
bijna alle kleren aan die ik bij me had ingewikkeld in 3 dekens en een deken over mijn hoofd en nog onderkoeld zijn.
Gelukkig begint al vroeg de zon hier te schijnen en warden we beetje bij beetje weer wat warmer.

Opzoek naar een wc, want ook deze hadden we niet.
Plassen in de bosjes is nog wel te doen hoor haha .. maargoed verder hoef ik me er vast niet over uit te laten.

Eenmaal terug bij ons auto kwam daar ons geluk.
De baas van de garage arriveerde en bood ons aan om mee te gaan naar zijn huis.
He said : you have 2 choices or freezing another night in the car or you can come to my house.. so here we are !! So lucky

Een spontane praatgrage vader, een lieve zorgzame mam, en 2 erg aardige dochters. Mollie van 15 en Meg van 12. Die overigens veel te vinden zijn op hun slaapkamers omdat ze daar op fb mogen.

Een groot bed, een warme douche, lekker eten, 2 lieve honden en 2 kitten, de grootste big die ik ooit gezien heb genaamd : Daisy en een schaap waarvan ik de naam niet meer weet :) ohja, bijna vergeten en maar liefst 30 wilde kangaroos in de tuin die de gemiddelde lengte van 2 meter hebben en vanaf ongeveer 30 meter afstand te bewonderen zijn. Maar alleen als je heel heel stil bent. Ik heb een paar mooi foto's op mijn camera staan en zodra ik kan zal ik ze op fb zetten.

Onze auto word ondertussen gemaakt. wat bleek nou, voor de auto kenners a BIG EXPENSIVE PROBLEM
De koppakking is naar de klote.

Na een hoop gezeur, telefoongesprekken met de autohandelaar waar we de auto vandaan hadden, het uitzoeken welke rechten we hebben en samen te kijken naar wat de beste oplossing zou zijn voor ons is het volgende afgesproken :
1. We krijgen 300 dollar van de auto handelaar. ( Beter iets van niets, want eigenlijk hebben wij totaal geen rechten. dit omdat we de auto onder de 3000 dollar gekocht hebben en alle regels die hierna nog komen.
2. Jeff zorgt ervoor dat er een nieuwe koppakking in gezet word en kijkt voor ons de hele auto na. Zodat we weer veilig de weg op kunnen.
3. Tot die tijd mogen we fijn bij hem en zijn gezin blijven.
4. Zodra de auto gemaakt is gaan we opzoek naar werk, want het geld begint behoorlijk op te raken.

Omdat we de Worm familie toch op 1 of andere manier wilden bedanken voor alles wat ze voor ons betekenen en betekend hebben boden we ze aan om samen uit eten te gaan op onze kosten.

Jeff kwam overigens met een beter idee : surprise us with a self made dutch dinner.

Dus vandaag staat er op het menu : Stamppot wortelen met zelfgemaakte gehaktballen. Als toetje zelfgemaakte appelflappen en kaasstengels. Best hollands dacht ik.

Eigenlijk wou ik erwtensoep maken, maar alleen mijn mams kan de beste erwtensoep maken van de hele wereld. Dus vanavond zal ik ze voorstellen dat wanneer ze ooit een witte kerst mee willen maken, en mijn mama's erwtensoep willen proeven ze van harte welkom zijn bij ons!

Ik ga koken, Jeff is coming home !!!

Liefs van mij!

  • 02 Oktober 2013 - 07:51

    Manon:

    Trots!!!!!!! Dike kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ailene

“Explore. Dream. Discover.” Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. http://www.youtube.com/watch?v=Mwx3RvDWvDM

Actief sinds 06 Aug. 2013
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 42800

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Australië - Nieuw-Zeeland - Indonesië - Thailand

Landen bezocht: