eind 2013 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ailene Broek - WaarBenJij.nu eind 2013 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ailene Broek - WaarBenJij.nu

eind 2013

Door: Ailene

Blijf op de hoogte en volg Ailene

17 Januari 2014 | Australië, Sydney

De laatste dagen van een vooral geweldig liefdevol en bijzonder jaar 2013. 

Mijn laatste dagen in sydney waren voor mijn gevoel veel te snel aangebroken. Hoewel dit een bewuste keuze was, voelde dit even niet zo. Samen met 6 nederlandse toppers was het zeker een gezellige tijd. Ik ben blij dat ik de laatste dagen met hun door heb gebracht. De laatste 2 dagen voor mijn vertrek waren gezellig maar dubbel. Wel met het idee dat ik natuurlijk altijd terug kon naar Australië. Dus lang twijfelen deed ik niet. 

Voor mijn vertrek naar Australië kwam ik erachter dat ik rond april weer trotse tante mag worden. Vanaf dat moment had ik voor mezelf al besloten om niet te gaan werken. En op een of andere manier te leven van mijn spaargeld. Dat was even wennen kan ik je wel zeggen. Maargoed ik heb tenslotte al die jaren minder uitgegeven aan onzin dingen en er ook hard voor gewerkt.Het was al gauw duidelijk dat ik niet al die maanden in Australië en nieuw zeeland kon blijven. En viel al gauw mijn keuze op azie en Indonesië. Veel voor weinig, meer buitenland voor mijn idee en minder westers.

Australië en nieuw zeeland is vergeleken met azie maar ook zeker met Nederland veel schoner en luxer. De mensen zijn veel vriendelijker beleefder en 98 % is ontzettend behulpzaam. Mijn ervaring is alleen maar positief. Maar ja ook ontzettend duur helaas. Ik merk nu dat ik totaal niet heb stil gestaan bij het feit hoe de thaise bevolking ook alweer was.

 Sydney - Taipei. Een vlucht van ongeveer 9 uur.Voor mij de meest bijzondere vlucht ooit.Samen met 2 Nederlanders en een prachtige kiwi. (Een god uit nieuw zeeland) 4 stoelen delen met zijn 2, de leukste gesprekken en een hoofd massage. Een beetje vreemd maar leuk vroeg hij me mee naar de bruiloft van zijn vriend. Nee zeggen wou ik natuurlijk niet, ik ben altijd in voor een feest zoals jullie weten. En een gok moet je soms wagen, maar helaas was mijn vlucht naar bangkok al geboekt.

Een nog grotere gok had ik een aantal weken geleden genomen. Ik zou Australië achter me laten, en het avontuur in azie aangaan. Tevens zou ik misschien samen gaan reizen met een jongen die in mijn eerste week van Australië een auto probeerde te verkopen. Een jongen die ik alleen nog maar vanaf dat moment via whats app had gesproken. Het idee van ons beide was om samen door azie te reizen. Geen verkeerd idee dacht ik dus daar ging ik zonder verwachtingen en geen hoop dat had ik mezelf voorgenomen. 

Taipei - bangkok. Samen met Mark ( Een brabandse topper ) vloog ik richting Bangkok. We besloten die dag samen de dag door te brengen. En dat hebben wij als je het mij vraagt prima ingedeeld. 2 keer Lekker en goedkoop uiteten geweest incl een overheerlijke Cocktail. Een full body oil massage en zelf heb ik mijn bus en bootreis naar koh phangan vast gelegd.

In de avond nam ik de meest ellendigste bus van bangkok city naar surat thani. 1100 bath. 10u durende bus reis naar de boot.Een stop van 5u bij de boot en daar ging ik dan. Op naar het feest eiland. Surat thani naar koh phangan.
Een boottrip van 6u. Dit had van mij wel langer mogen duren. Samen met 2 nederlanders Peter jan en Tjerk. Bij het lezen van dit bericht laat ik je weten dat ik nog steeds heel nieuwsgierig ben naar je kook kunsten.

Samen met met chiang cjen een kiwi besloot ik een tuktuk naar het verblijf te nemen waarvan het bestaan niet eens zeker was. Waarvan een aardige goed uitziende Nederlandse backpacker mij had verteld daar te zijn. Eenmaal aangekomen bleek boyd zich aan zijn woord te hebben gehouden. Niet te bedenken dat hij precies dezelfde gedachten als mij zou kunnen hebben. Maar wel dus.
Een periode van een paar uur gaf ons de tijd langs het strand te wandelen en elkaar zoveel mogelijk vragen te stellen. Duidelijk was wel dat we beide open en eerlijk naar elkaar toe waren. Nu 19 dagen verder hebben we nog geen genoeg van elkaar. En zolang het goed gaat, gaat het goed.

Khon Phangan, een prachtig prive hutje direct aan het strand op Rainbow Beach. 750 bath. p.p. per nacht. Voor thaise begrippen behoorlijk duur. Direct naast ons een bob Marley hutje met alles wat je je daarbij kunt bedenken. Een zwembad en restaurant op 20 meter afstand en the place to be at night was nog geen 10min. Lopen. Mijn complimenten voor Boyd! 

Van 28 december tot 2 januari heb ik een echt paradijs gevoel gehad. Geen drankjes voor 10 euro maar volle Buckets voor nog geen 3 euro. 80% mannelijk schoon.Voor ons vrouwen natuurlijk niet verkeerd. Dus vrijgezelle vriendinnen, boek jullie ticket voor volgendjaar alvast.

Een goeie voorbereiding van 4 avonden en nachten zorgde ervoor dat ik op oudjaarsdag helemaal klaar met alcohol was. Achteraf gezien niet heel verkeerd want vanavond was de Full moon party. Een ontzettend groot feest op het strand, de lekkerste muziek, prachtig geklede mensen, veel alcohol. Maar helaas ook drugs en achterlijke thaise vrouwtjes die op iedere mogelijke manier geld bij je jatten. Gelukkig hadden wij ons al enigszins voorbereid en hadden we onze eigen fles met alcohol. Inclusief dorp. Dus het was drinken en hup de dop er weer op. Om zo in ieder geval de ghb uit je drinken te houden.Want hoe ongeloofwaardig het eerst ook voor me klonk, het gebeurt dus echt. 

En dat was 2013....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ailene

“Explore. Dream. Discover.” Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. http://www.youtube.com/watch?v=Mwx3RvDWvDM

Actief sinds 06 Aug. 2013
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 42780

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Australië - Nieuw-Zeeland - Indonesië - Thailand

Landen bezocht: