Nieuw Zeeland tot ooit. - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Ailene Broek - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland tot ooit. - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Ailene Broek - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland tot ooit.

Door: Ailene

Blijf op de hoogte en volg Ailene

15 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Mijn laatste dagen nieuw zeeland "voor nu"

Na een goeie nacht twijfelen (En daar ben ik natuurlijk hartstikke goed in) toch besloten eerder terug naar sydney te gaan.  Dat bracht een vervelend gevoel met zich mee. Hoewel het een bewuste keuze was, hoopte ik eigenlijk op minder pijnlijke knieën schouders en rug. Is het natuurlijk ook niet heel gek wanneer je van 10% sportiviteit naar 110% gaat. Voor mijn volgende bezoek aan nieuw zeeland tref ik in ieder geval betere voorbereidingen. Dit was zeker niet de enigste reden hoor. Maar wel de belangrijkste.

Daar begon weer een lange busreis richting Frans josef. Eenmaal daar aangekomen alle tickets geboekt. 19 december Zou ik vanaf Queenstown naar Auckland en Auckland naar sydney vliegen. Na dat ik alles goed geregeld had was vond ik het tijd voor onbeperkt pizza en wijn.

De volgende dag zouden merel Michelle en ik gaan ice hicken. Helaas werd deze geweldige activiteit flink verstoord door slecht weer. Voor mij dus voldoende tijd om weer te werken aan een volgend verslag. Wat er deze avond gebeurde is niet goed na te vertellen. Ik ben gaan stappen met ontzettend leuke mensen die ook in het hostel sliepen. Heb te veel shotjes aangenomen van vreemde mannen en mag van geluk spreken dat er een dame was die zo brutaal was om mijn sleutel uit mijn broekzak te pakken en me veilig naar mijn slaapkamer heeft gedragen.

Met een te groot vraagteken en een nog grotere kater was het vandaag voor mij de dag dat ik besloten had alleen verder te reizen.

Op naar het aller aller mooiste plaatsje van het zuider eiland : Wanaka. Niet lang ben ik alleen geweest. 3 fantastische ierse top meiden ontmoet en de laatste dagen in nieuw zeeland met hun doorgebracht. Trouwens met een dikke vette hangover naar een magnetic house gaan is het aller slechtste idee ooit. Nougoed nadat ik de wc 300x had bezocht kon ook ik mijn buik weer vullen. We zijn die avond heerlijk uiteten geweest bij de thai.

Een dubbel en ook verdrietig gevoel.Daar was ik dan in Queenstown. Zonder dat ik dit wilde was dit alweer mijn eind bestemming.

De laatste dagen ook hier doorgebracht met mijn ierse toppers Helen 
Lekker door de stad geslenterd,  op het strand gelegen, uiteten geweest en natuurlijk het nachtleven van Queenstown ontdekken.

En zo was er kort voor mijn vertrek een man die bijzonder genoeg mijn verhaal op mijn lichaam ging tatoeëren. De maori tattoo waar het natuurlijk om draait in nieuw zeeland.

2 dagen voor mijn vertrek moest ik langzaam afscheid nemen van 3 geweldige meiden die mijn laatste dagen in nieuw zeeland een stuk leuker hebben gemaakt. Tijd voor een gezellige activiteit : met een bakkie aan een touwtje naar boven en met kleine karretjes weer naar beneden crossen. Oh wat waren we weer even kind!  In de avond lekker uiteten  geweest bij de beste pizzeria van de hele wereld! " en dat terwijl ik normaal niet zo van pizza hou.

Mijn laatste dag in queenstown. Geheel onverwachts besloot ik mee te gaan met Dorien. Dorien ken ik van australian backpackers. Dorien ging bungeejumpen. Iets waarvan ik totaal het nut niet van inzie. Of ik ben stiekem gewoon een beetje bang.
Wat geheel onverwachts gebeurde, zorgde er wel even voor dat ik de meest geweldige dag in nieuw zeeland heb gehad. Zo was er bij de bungee een vriendelijke jonge man die 5 dagen later zou gaan trouwen met de vrouw van zijn dromen. Natuurlijk hoort hier een vrijgezellendag bij en was het tijd voor een originele "string" bungee. Natuurlijk niet omdat dit zijn wens was. Het was een cadeau van zijn vrienden. Nou vanaf dit moment mocht ik zijn vrienden al! Na de bungee rond 14.00 werden we verrast met een tiqilla shot en besloten we na uitnodiging de middag en avond
met hun door te brengen.  (Nacht en ochtend zijn hier bij gekomen.)

19 december. Met een kleine kater maar een geweldige terugkijk op de meest fantastische avond ging ik met het vliegtuig richting Auckland.
Een hele verrassing stond me te wachten op het vliegveld van Auckland. Man man daten op het vliegveld kan het nog gekker? Ik had helaas mijn ticket al geboekt naar Sydney. Anders was ik misschien wel mee gegaan met deze knappe man naar melbourne. Ohnee zo gemakkelijk gaat dat niet.. maar soms moet je risico's nemen dacht ik. Iets wat ik volgendjaar ook zou gaan doen.. Misschien was dat nog wel een veel grotere gok.
Nee ik ben verstandig als dat ik ben door gevlogen naar sydney. Maargoed zijn uitnodiging blijft en dat is wel fijn om te weten.

5uur wachten 6u vliegen een te leuke ontmoeting en een broodje van de subway verder was ik weer aangekomen in Australië.

Hallo Sydney en Hallo viva hollandia ;)

  • 16 Januari 2014 - 12:09

    Iet Wopereis:

    Je maakt nogal wat mee, maar dat is ook de bedoeling hé. groetjes en wees alert.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ailene

“Explore. Dream. Discover.” Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. http://www.youtube.com/watch?v=Mwx3RvDWvDM

Actief sinds 06 Aug. 2013
Verslag gelezen: 534
Totaal aantal bezoekers 42802

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Australië - Nieuw-Zeeland - Indonesië - Thailand

Landen bezocht: