Wwooff ellende #1 en Wwooff Amazingggg #2 - Reisverslag uit Lowood, Australië van Ailene Broek - WaarBenJij.nu Wwooff ellende #1 en Wwooff Amazingggg #2 - Reisverslag uit Lowood, Australië van Ailene Broek - WaarBenJij.nu

Wwooff ellende #1 en Wwooff Amazingggg #2

Door: Ailene

Blijf op de hoogte en volg Ailene

10 November 2013 | Australië, Lowood

Haha... oke komt die

'' + Zich begeven -, trekken van de eene plaats naar de andere, vreemde vooralsnog onbekende plaatsen bezoeken.
+ Bestemming onbekend simpelweg een programma waarbij jongeren de kans geboden word om een week op reis te gaan naar een onbekende bestemming
+ Groeten uit de timboe van australie ''

[ 5-11-2013 ]
De dag begon te vroeg en met een enorme kater. Terug denkend aan de nacht ervoor het was het dubbel en dwars waard en ik zou het direct over doen! Een cake met versiering en inplaats van een kaarsje een lolly in het midden.. lang zal ze leven maar via youtube afgespeeld want wie denkt dat er uberhoubt nog iets uit mijn mond zou komen deze morgen heeft het flink mis. Happy Birthday to Merel!!!
Het gevoel is te vergelijken met thuis komen na een fantastische dag @decibel en dan smorgens om 11u aankomen omdat de terugreis maarliefst 3 uur duurde.. de kater die je voelt opkomen en je bed eindelijk zien maar niet kunnen slapen omdat je gewoon TE moe bent ;)

Oke even terug naar maandag nacht. Een club midden in Brisbane city. Leuk gezelschap van mannelijk schoon en verwend worden met ontelbaar veel overheerlijke cocktails! Deze nacht was geweldig!

Een grote meevaller voor Merel en mij was dat we beide onze backpack al gereed hadden gemaakt voor vertrek.
Op naar ons Wwooff adres.
Naam : Stuard
Woonplaats : Rosewood
Hoe te komen : met de trein en bus
Wat te verwachten : Te veel / niks ? Zeg het maar...

3 reis uren later........

Aangekomen in : Rosewood - Station
Kennis gemaakt met : Stuard
1e indruk : Wat een vriendelijke man, oke dit zal vast goed komen.
2e indruk : - deze woorden mogen niet gebruikt worden op waarbenjij.nu
Een half uur later : Rosewood - Station

Man man man.. ik had al een hekel aan geschiedenis lessen...
En hoe de mensen leefden in de middeleeuwen ? Ik hield me liever bezig met het verzinnen van mijn volgende smoes om zo snel mogelijk in het tol lokaal te zitten ( Dit omdat de leukste mensen van de klas daar al zaten )

Een douche buiten ? Oke dat is te doen.
Een bed op serieus een paar stukjes hout ? Ook nog wel aangezien de bedden in de meeste hostels verre van heerlijk liggen.
Maar een matras met beestjes ? Een emmer waar je je behoeftens op kunt doen wat nog niet eens iets weg heeft van de ergste dixie op een festival ? Een huis waarbij je zelfs al heb je je ogen dicht je de spinnen ziet kruipen en als laatste een wrak van een huis waarbij je direct de redactie van het programma hoe schoon is jou huis wilt benaderen.

Dit maakt het voor diegene die me kennen vast verklaarbaar waarom Merel en ik binnen een half uur weer op het station waren.

Met een beetje hulp van een conducteur ons wwooff boek en mijn geslijm hadden we binnen een kwartier een nieuw adres.
Een korte powernap op een bankje bij het station en we konden er weer tegen aan. Ik voelde me net schooier haha..

Aangekomen in een dorp genaamd Lowood. Ongeveer een uur van Brisbane City en bij een 61 jarige man rijdend in een holden monaro v8 en die geboren is in Maasdijk. Het huis is aan de buitenkant waanzinnig mooi en groot maar aan de binnenkant net als in het andere huis waar we eerder deze dag waren een regelrechte ramp!
Vader woont hier met zijn 3 zonen en heeft het gehele jaar door vele Wwooffers die hem helpen met alles wat hier gedaan moet worden.

Momenteel zitten we hier alweer bijna een week met nog 4 backpackers en
we voelen ons helemaal thuis! Iedere ochtend worden we stipt om 6u gewekt met luidruchtige maar goeie muziek. Na een kop koffie en wat eten worden we met een truck naar de kas gebracht en kan het werk beginnen. Ze verbouwen hier tomaten, komkommers, paprika's en aubergines. Wisselend per dag en de temperatuur op dat moment stopt onze werkdag tusesn 9 en 10 uur. Weer is er een eet moment en dan is het tijd om te chillen! Merel en ik hebben naast het werken in de kassen de rol als huisvrouw op ons genomen. Een flinke schoonmaak door het hele huis is meer dan nodig en andere maaltijden dan pasta met saus is ook geen verkeerd idee. Naast dit is er gelukkig genoeg tijd over om elkaar te leren kennen en om er samen met de familie en andere backpackers een leuke tijd van te maken. En dat doen we! Het voelt goed om hier samen met Merel te zijn. En we merken dat dit geheel wederzijds is want complimenten geven is zeker iets wat ze hier hele dagen doen.

Het gaat goed! Ik voel me goed!

Volgendeweek dinsdag op naar een nieuw avontuur - Nieuw zeeland!

Tot een volgende keer!
Liefs van mij.

• 10 November 2013 - 12:02

Willeke Severt:

Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt in Australië Ailene!

• 11 November 2013 - 09:16

Denise:

Haha.. lekkere belevenis weer.
    Zag een lekkere tortilla voorbij komen!
    Wanneer vertrek je precies? ?
    Xxxxxx van ons

• 12 November 2013 - 06:03

Ik:

Haha.. ja hij was ook heeeeerlijk zus!
    Dinsdag 19 november 12.25 om precies te zijn. :)