abc - Reisverslag uit Lowood, Australië van Ailene Broek - WaarBenJij.nu abc - Reisverslag uit Lowood, Australië van Ailene Broek - WaarBenJij.nu

abc

Door: Ailene

Blijf op de hoogte en volg Ailene

12 November 2013 | Australië, Lowood

14u per dag kei hard werken. Geen tijd hebben voor een korte update.
Eten op moeten warmen in een magnetron en geen stromend water uit de kraan. Werken waarbij je veel kan nadenken. Zo verzon in deze ochtend voor mijzelf een abctje.

Vandaag precies 2 maanden en 2 dagen van huis! Precies 2 maanden in Australie. Gelukkig voel ik me stukken beter dan 2 weken geleden! En merk ik ook dat de tijd voorbij vliegt wanneer je het naar je zin hebt!

De a is van: Australie.Ik kan er veel over vertellen maar ik hou het kort. Het enigste wat ik wil zeggen is kom en je zult het zelf ondervinden!
- Aboriginal! hij heeft me nog steeds niet gevonden.

De b is van: Buik. Die groeit behoorlijk..zwangerschaptest is al gedaan. Niet zwanger! Dus het vele eten zal de oorzaak zijn.
- Brisbane. Hier ben ik vanaf 31 okt. 2013. Eindelijk weer samen met Merel! Brisbane is een stad in het oosten van Australië. Het is de hoofdstad van de deelstaat Queensland. De stad is gelegen aan de oostkust van Australië aan de Brisbane River, zo'n 20 kilometer verwijderd van Moreton Bay. Brisbane heeft 1.676.389 inwoners (2006) en is daarmee de derde stad van Australië, na Sydney en Melbourne. Brisbane is vooral bij jonge toeristen populair vanwege de twee grote uitgaansgebieden in de stad. In deze gebieden zijn veel clubs, bars, eet- en uitgaansgelegenheden.

De c is van: Conditie. Lopen doe ik hier veel. Eindelijk kom ik erachter wat conditie is.

De d is van: Dromen. Iedere nacht. Merel word er ondertussen gek van.

De e is van: Erwtensoep. En dat met 34 graden!

De f is van: Feesten. Iets waar ik niet van hou en waar ik dus ook niet aan mee doe.
Familie. Het aller belangrijkste!

De g is van: Groeten uit de rimboe van Australie. * Rosewood * Farm
* middeleeuwen * GADVER!
- Geluk. Iets wat je moet hebben in australie! Iets wat ik de eerste maand niet heb kunnen vinden haha.

De h is van: Handdoek. Altijd handig voor op reis - Xenos. Wat een ellendige dingen. wc papier is nog handiger!

De i is van: irritant. Frank een andere backpacker die momenteel hier in Lowood is. Praat als een achterlijke en wil mijn sigaretten op roken. peutert in zijn neus wanneer hij tegen je praat en je kunt wel raden hoe ik hem duidelijk maakte wanneer ik voor de zoveelste keer zijn afwas vond.

De j is van: Josti. Een dag in Sydney. Terug naar het gedrag dat ik had toen ik 13 was. belletje lellen - mensen na doen en dansen in het park. niet fatsoenlijk meer kunnen lopen en pijn hebben in je buik van het lachen. Samen met Jordan. Een perfecte middag!
- Ook de begin letter van iemand waarbij eerlijkheid ver maar dan ook heel ver te zoeken is.

De k is van: Kangoeroe - Prachtige beesten!wel tot de 1m.
- Karen! Mijn eerste reismaatje voor 1,5 maand. Wat hebben we leuke maar ook minder leuke momenten gehad. Ondanks dat had ik het zeker niet willen missen!

De l is van: Luieren. Iets wat hier niet voorkomt. Werken zul je en hard.

De m is van: Mieren. En nee niet zoals ik ze thuis ken. Mieren zo groot als een strontvlieg thuis.
- Merel. Mijn reismaatje en mijn vriendinnetje! Ik voel me goed wanneer ik bij je ben en we hebben veel plezier samen! Het voelt goed om samen met haar te reizen en gelukkig hebben we een beetje dezelfde ideeen en wensen!
- Manly! Een plaats waar je alleen met de Ferry kunt komen en waar we onze eerste week in Australie door hebben gebracht. Bunkhouse hostel.
- Melbourne. Hier was ik in mijn eerste maand. Helaas zijn Karen en ik niet verder gekomen dan Melbourne. Dit omdat onze auto voor de zoveelste keer kapot was gegaan en de kosten te hoog opliepen. Melbourne is de hoofdstad van de Australische deelstaat Victoria, gesticht in 1835 door een groep kolonisten uit Tasmanië. In 1842 werd de nederzetting een stad.
Het is ook de grootste stad in Victoria, met een inwoneraantal van 4.077.036 (2010).
- Mildura Een stad gelegen tussen Sydney en Melbourne. Een dorp waar Jeff en zijn familie prachtig woonde. Waar Karen en ik ons tijdelijk thuis hebben gevoeld omdat Jeff de automonteur onze auto zou maken. Mildura Is een stad in de staat Victoria in Australië. De stad telt ruim 30.000 inwoners (in 2009[1]) en ligt 550 kilometer ten noordwesten van de hoofdstad van Victoria, Melbourne. De stad is gesticht in 1887. Mildura ligt aan de Murray Rivier. De naam komt van de Mildura-woonstee, een vroegere ranch waar veel schapen leefden. Ook de plek waar ik voor het eerst wilde kangoeroes heb gespot! Beesten die maar liefst een lengte van 2m + hadden.

De n is van: Nieuw zeeland!19 November zullen Merel en ik daar zijn voor maar liefst 7,5 week!
- Naaien. Nee het is niet dat andere woord voor sex. Voor het eerst in mijn leven heb ik iets genaaid. En jawel mijn tas. Die ik BIJNA kwijt was geworden. icl. alle belangrijke persoonlijke documenten zitten erin.

De o is van: onverwacht. Hoe en wat je van te voren ook in gedachten hebt .. als daar 3% van gebeurt is het veel.

De p is van: Pijn. Een stuk van een oesterschelp in je voet is alles behalve fijn.

De q is van: Quotes - Reizen is naar jezelf kijken tegen een andere achtergrond

De r is van: Regelmaat. Iets wat ze niet kennen in Australie.

De s is van: Spin(nen) Hoe kom je van een spinnen fobie af? Boek een vlucht naar Australie!
- Sydney! Wat een prachtige stad is dat! Sydney is de grootste en oudste stad in Australië en de hoofdstad van de deelstaat Nieuw-Zuid-Wales.

De t is van: Telefoon. De manier om in contact te blijven met iedereen die me dierbaar is!

De u is van: Uitzicht. Mijn verblijf bij de familie Mulder. Als ik toch mocht kiezen waar ik het liefst zou wonen later. 100% dat dit mijn keuze zou zijn!

De v is van: Verschillen. In tijd en in omgeving. In eten en in contacten. In hostels en bedden.
- Vrienden. Ik mis jullie!!

De w is van: William. De zoon van Bill. Wat een lieve jongen is dat!

De x is van: Xenofobie - Vooral in het dorpje Rosewood. Man.. het leek wel of we terrecht waren gekomen in het dorp van de zombies.

De y is van: Yanghang. 2 chineese backpackers die ongelovelijk lekker kunnen koken. Het is net of ik bij de wok ben :)

De z is van: Zon. Die is hier in overvloed. Gemiddeld 10u per dag. Ik zou niet anders meer willen!

Word vervolgd..

  • 12 November 2013 - 07:31

    Mama:

    Hai lieverd. Wat een mooi alfabet heb je gemaakt, heel erg leuk er zitten allerlei facetten in! Hoe gaat t met de spinnen ben je er echt niet meer bang voor? Voor ons is het heel erg fijn om te horen en lezen dat je het nu beter naar je zin hebt. Geniet maar lekker met volle teugen this is once in a lifetime. Ik ben ook heel erg blij met de t van telefoon zodat ik je even kan horen en zien, mits thiago het beeld niet wegdrukt haha! dus over een weekje gaan jullie naar new zealand merel en jij ook daar zullen jullie ongetwijfeld veel moois zien en natuurlijk ook aparte dingen tegenkomen maar dat hoort ook zo. Have fun and enjoy xxxxx van ons

  • 12 November 2013 - 07:57

    Vin Tries En Kids :

    Aileneeee
    A altijd lief Ben je
    B bewonderingswaardig je schrijfkunsten
    C clowntje Ben je
    D dierbaar voor vele
    E eten dat kan je goed
    F freespirit
    G gelukskont
    H hondenliefhebster
    I intressante meis
    J jolig gedrag
    K kinderfan Ben je
    L lekker stuk
    M moeders meisje voor altijd
    N niemandland daar zit je voor me gevoel
    O opletten .let goed op jezelf
    P pasta.s dat zal je buikje zijn denk
    Q qualitietime wens ik je NOG veel toE
    R rustig .rustig genieten vsn alles
    S stil zonder jou
    T Truttie mist jou ook erg
    U .ruuhh die weet ik niet
    V verloven .niet doen daar he
    W winter .hier is t koud
    X ??
    Y you. We love you
    Z zegen dat zal t zijn als je terug bent

    "xxxx,xxxx,xxx love you

  • 20 November 2013 - 11:51

    Beau:

    Er zit een foutje in,.. de B is van Beau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ailene

“Explore. Dream. Discover.” Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. http://www.youtube.com/watch?v=Mwx3RvDWvDM

Actief sinds 06 Aug. 2013
Verslag gelezen: 654
Totaal aantal bezoekers 42796

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Australië - Nieuw-Zeeland - Indonesië - Thailand

Landen bezocht: