it's my adventure, my trip, my journey. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ailene Broek - WaarBenJij.nu it's my adventure, my trip, my journey. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ailene Broek - WaarBenJij.nu

it's my adventure, my trip, my journey.

Door: Ailene

Blijf op de hoogte en volg Ailene

02 November 2013 | Australië, Brisbane

Hello Mate's!

Daar was ik weer! Dit keer vanuit Brisbane.
Afgelopen donderdag ben ik vanuit sydney met het vliegtuig naar Brisbane gevlogen. Een vlucht van 1,5 uur met maar liefst 5 extra wacht uren..
Maargoed, Brisbane gemiddeld 8 graden warmer, en ik zou weer samen zijn met Merel en Marloes. Een erg fijne gedachten!

Waarom Brisbane ? De sollicitatie in dover heights is helaas niets geworden. Ze hadden nog een andere au pair die w.s eind volgende week op gesprek zou komen. Daar wouden ze graag nog op wachten. Begrijpelijk maar ook natuurlijk erg nadelig voor mijzelf.
( Jammer voor hun, ze lopen naast heel wat gezelligheid ook een goeie hulp in het huishouden, een grote zus voor de prachtige maar ook vervelende/verwende kids mis haha )

Gisteren een fantatische dag gehad. Flink eind door Brisbane city gewandeld, en uitgekomen bij beach city. Midden in de stad een strandje, water, en oh, wat mooi! ( Zie fb voor de foto's ) Een tijdje later heeft een bekende van Merel ons opgepikt en samen hebben we 4 parken bezocht. Niet heel bijzonder moet ik zeggen haha, maargoed we waren er even uit!
Uiteindelijk naar een plek gereden waarbij je een fantastisch uitzicht had over heel brisbane city. Savond's lekker uiteten geweest met zijn 4.
De nacht was voor mij heerlijk, lekker geslapen en gedroomd.. voor Merel en Marloes was de nacht minder fijn.. die hebben flink wakker gelegen van mijn geschreeuw, gepraat en gepak in de kamer haha..

De tijd bij de Mulders was fantatisch, hoewel ze soms wat teleurgesteld waren in het feit dat ik niet van iedere dag een groot feest maakte, hebben we allen genoten van een geweldige tijd samen. Ik ben ervan overtuigd dat ik daar nog wel terug kom! Midden december word marty weer een jaartje jonger, en dit feest wil ik iig niet missen!

Momenteel heb ik in mijn bezit de : STRAY EVERYWHERE PASS
This pass gets you absolutely anywhere and everywhere in New Zealand!
http://www.straytravel.com/explore-your-pass-options/stray-hop-on-hop-off/national-passes/stray-everywhere-pass/
De pas die ik eigenlijk al wilde kopen in Nederland, maar des tijds niet heb gekocht omdat ik ervan overtuigd was dat we deze ook wel goedkoper hier konden krijgen. Dit was helaas bijna niet het geval. 1 november kwamen we aan bij Peterpans travel, en hebben we informatie gekregen over de Stray trips. Direct wisten ze ons mede te delen dat de prijzen vanaf vandaag met 500$ omhoog waren gegaan, en we daar dus wel rekening mee moesten houden.
Na overleg, en 3 treurige gezichten heeft 1 van de medewerkers van Peterpan ervoor gezorgd dat we alle 3 vooralsnog de stray pas voor de oude prijs konden krijgen! In the pocket!!!

#Vanaf morgen gaan Merel en ik Wooffen.. Werken voor eten en accomodatie. En tevens voor onze second year visa. Geen idee waar,hoe en met wie we komen te zitten maar dat vind ik juist wel spannend en leuk!

#geen betaald werk / maar niet hoeven te betalen voor onderkomen en eten wat gemid. 400$ in de week is zonder enig extra's!

- Tourists don't know where they've been, travelers don't know where they're going.

#Oee nog 4 daagjes en dan weten we of onze familie een prachtig meiske of jongentje rijker is! Ik kan niet wachten....

#beste binkies hier in Australie... potverdikke ik kom soms echt ogen te kort!

#Hostels zijn niet mijn ding.. lawaai en jongens die je aanstaren wanneer je in je ( wat je pyama kunt noemen haha ) rond loopt smorgens..

Ik hou jullie hopelijk op de hoogte van weer een spannend hopelijk leuk verhaal.



Liefs, X

  • 02 November 2013 - 12:04

    Buu De Puu:

    Mooi verhaaltje :D

    Wat jij pyama noemt is trouwens in onze ogen waarschijnlijk lingerie.. ... verklaart een hoop ;)

    Veel plezier!

  • 02 November 2013 - 12:57

    Inge:

    Brisbane, weer een stapje verder met je avontuur, meid geniet van iedere mogelijkheid die je daar tegenkomt. Maak je niet zo druk om alledaagse zaken, als je werk kunt vinden prima, zo niet, tja dan komt het vanzelf wel een keer, JOLO hou dat voor ogen! Ga lekker genieten van de mooie dingen die australie te bieden heeft. Hier gaat het leventje gewoon door hoor! Dit is de kans van je leven en alles wat je daar tegenkomt en meemaakt, is once in a lifetime, so enjoy!
    veel plezier in brisbane nog en anders gewoon lekker richting new zeeland met je backpack, nieuwe ronde nieuwe kansen
    xxx van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ailene

“Explore. Dream. Discover.” Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. http://www.youtube.com/watch?v=Mwx3RvDWvDM

Actief sinds 06 Aug. 2013
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 42766

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Australië - Nieuw-Zeeland - Indonesië - Thailand

Landen bezocht: