Grab a chance and you won t be sorry - Reisverslag uit Bondi, Australië van Ailene Broek - WaarBenJij.nu Grab a chance and you won t be sorry - Reisverslag uit Bondi, Australië van Ailene Broek - WaarBenJij.nu

Grab a chance and you won t be sorry

Door: Zenuwachtige Ailene

Blijf op de hoogte en volg Ailene

23 Oktober 2013 | Australië, Bondi

Heeee!!

Hoe gaat het daar in Nederland? Over het algemeen qua weer nog niks te klagen hoorde ik ?

Hoe gaat het hier : Nouja, over het algemeen goed.. zolang ik maar bezig ben. Zit nog steeds in Oyster bay bij de familie Mulder.
Zodra ik maar een beetje zit te zitten word het al gauw te veel en mis ik thuis.. En alles wat daar bij hoort.
Je kunt hier de hele dag vissen, zonnen, zwemmen en relaxen.. waar niks vervelends over te zeggen valt maar na 2 weken gaat dit ook wel vervelen hoor.
Wel geniet ik erg van het samen zijn met de familie, en hebben we een ontzettend leuke tijd zo met zijn allen! ' Hierop zal Marty natuurlijk wel zeggen ; Maak dat je weg komt, niks aan met jou.. maar ik weet gelukkig wel beter. Marty lijkt in dat opzicht wel een beetje op paps, niet zeggen wat je echt bedoelt.. maar het toch af en toe een klein beetje laten merken.
Gelukkig heb ik in de afgelopen 24 jaar veel geleerd, en weet ik nu eindelijk hoe hier mee om te gaan.

Werk: Ik heb vorige week een halve dag gewerkt voor K & K sales. Zoals al beschreven stond in mijn vorige verslag ( door to door sales. ) mensen zo ver krijgen dat ze een donatie geven aan kinderen in derde wereld landen. Best een leuke baan dacht ik eerst. 2 daagse cursus gehad en dit ging allemaal boven verwachting goed.
Tot dat onze eerste werkdag begon.
' s morgens verzamelen bij het kantoor, en een training volgen van een half uur waarbij er alleen maar geschreeuwd en gedreven word zodat jij tot het uiterste gaat.
Donaties binnen halen, geld inzamelen voor kinderen die het vreselijk hard nodig hebben. Dit beviel me wel.

In de bus richting de stad waar wij met onze groep bestaande uit 12. personen de route moesten lopen. Die busreis was een regelrechte RAMP! Geen 1 seconde werd er rustig aan gedaan, of werd er de moeite genomen mij eens goed te vertellen wat me precies te wachten stond. Hoewel, ja 1 jongen heeft me het 1 en andere uitgelegd, en dat kon ik erg waarderen.
Wel was het moeilijk hem te volgen aangezien er door de hele bus geschreeuwd werd.
Daarop volgend werd er een Aussie dans gedaan in de bus, dit omdat ik nieuw was. Nou jongens, laat die de volgende keer maar achterwege. Een jonge man van rond de 90 kilo die me even besprong ? En bedankt haha.

Hiertussen zijn er flink wat woorden gewisseld, en uiteindelijk bleek dat de 2 teamleiders flinke mot hadden met zijn 2.
De teamleider die mij vandaag zou begeleider was niet meer in staat mij te helpen en dus moest ik het maar uitzoeken.
Gelukkig was die behulpzame jongen er weer die aanbood mij deze dag te helpen. Alles verliep tot nu toe nog redelijk, zeker niet leuk, maar oke, als dit alles was.
Tot we daadwerkelijk bij een deur stonden en we gruwelijke verhalen moesten vertellen over kinderen van 5 in Thailand waarbij armpjes worden opengesneden, drugs in word gestopt en tja, verder hoef ik denk ik niet te gaan met mijn verhaal.

Mijn eerste deur.. en dan dit verhaal! Verdomme die vrouw kreeg een me toch een paniek aanval.. Het kan dan wel de waarheid zijn, maar sorry jongens, dit ga je niet vertellen wanneer je bij iemand aan de deur staan. Tenminste ikke niet.

Nog 2 uur heb ik dit volgehouden, en toen heb ik aangegeven dat ik vandaag me best nog wel wilde doen, maar ze me morgen niet meer terug zouden zien.
Nog geen kwartier later werd ik afgezet bij het eerste beste trein station, en kon ik zelf uitzoeken hoe ik weer thuis kwam. Prima, ik red me wel :)

( 2 dagen later vroeg de baas of ik toch niet terug wilde komen, dan zou hij me in een ander team plaatsen. Nou nee bedankt. )

Au pair, ja, dat wil ik!
Flink zoeken op internet, en gesolliciteerd waar mogelijk.

ik heb Maandag een sollicitatie gehad, bij een gezin in Bondi ( of naja eigenlijk een klein plaatsje ernaast, wat tevens ook 1 van de rijkste wijken is in sydney. ( dover heights. ) 5 min. van Bondi Beach en dus een geweldige locatie.
Een huis, nouja zeg maar gerust een te grote 3 dubbele villa.
Moeder, vader, 4 kids van 6 3 2 en 8 mnd.
Moeder is thuis en vader werkt van ma. tot vr. tot ong. 18.30.
Donderdag middag moet ik terug komen om de kinderen te ontmoeten, en wie weet heb ik dan en een prachtig verblijf, en een lieve familie, en werk, en centen!

In december gaan ze op vakantie naar Byron Bay ( een fantastische plek waar alle backpackers heen gaan zoals ze zeggen ).
Dit word voor mij dan natuurlijk een betaalde vakantie haha ..
Ik krijg tussen de 300 en 400 dollar in de week. + eventuele extra uren.
Let's hope so.
ze had nog wel meerdere sollicitanten, dus het blijft spannend. Deze waren immers wel via Skype, en ik denk dat wanneer je er echt ben, je een betere indruk achter kunt laten.
Duimen jullie voor me ??

Af en toe wil opa met mij boodschappen doen. Maar die beste man is 90 en rijd, hoe zal ik het zeggen? een beetje anders dan anders. Hem zouden ze echt ( hoe sneu ook voor hem ) zijn rijbewijs af moeten pakken. Hij remt wanneer hij niet hoeft te remmen, hij geeft 2 x zoveel gas op rotondes en hij rijd wegen aan in waar hij helemaal niet aan in mag hahahaha. De familie Mulder had me al gewaarschuwd. Hun zitten niet meer bij hem in de auto.

Afgelopen donderdag was trouwens nog wel super, 2 vrienden van Kurt nodigende me uit om te eten, en savond's samen op stap te gaan. Hier zeg ik natuurlijk geen nee tegen :)
We zijn samen naar de Noodle markt geweest. Man wat een paradijs!! ( vrienden ; 80 x wok Wamelink. Je weet echt echt niet waar je moet kijken, en ik zou er wel de hele maand kunnen blijven en dan nog heb ik niet alles geproefd.
Daarna zijn we wat kroegen langs geweest. Eenmaal flink vol keken de jongens elkaar aan en het enigste wat er nog uit kwam was : boot.
De taxi werd aangehouden en mij werd verteld dat we op een familie boot zouden verblijven. Ik natuurlijk lachen, geen idee wat ik me er bij voor kan stellen..
Nou, daar komt ie :

http://www.theartofliving.nl/boten/boten.1.jpg
Potverdikke 3 slaapkamers, een douche, een keuken, 2 verdiepingen. Het was een paradijs!!

Afgelopen weekend was TE GEK! Kurt was jarig en werd 22.
Weer een pool party, ( dit keer netjes uit het water gebleven snacht's )
Het begon vrijdag, en het eindigde zondag avond rond 23.00.
Prachtig!

Vandaag ga ik niet heel veel doen, vissen en zonnen denk ik ..
Morgen rond 15.00 / 15.30 moet ik bij de familie zijn, en ben erg benieuwd hoe dat gaat.
Ik ga in ieder geval gewoon mijzelf zijn, en ik heb normaal ook geen moeite met kinderen, dus hopelijk loopt dit ook vanzelf.
Vraag me wel af wat ik allemaal kan zeggen tegen die kinderen, aangezien ze engels praten, en het kids zijn die soms ook nog lastig te verstaan zijn.

Hoe gaat het met jullie?
<3 liefs!

  • 23 Oktober 2013 - 10:16

    Jolynn:

    Ik duim voor je !

  • 23 Oktober 2013 - 11:59

    Seraya:

    Nou2 flinke avonturen...
    Nu maar hopen en duimen voor die baan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ailene

“Explore. Dream. Discover.” Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. http://www.youtube.com/watch?v=Mwx3RvDWvDM

Actief sinds 06 Aug. 2013
Verslag gelezen: 3032
Totaal aantal bezoekers 42792

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Australië - Nieuw-Zeeland - Indonesië - Thailand

Landen bezocht: