Nog 35 dagen - Reisverslag uit Lichtenvoorde, Nederland van Ailene Broek - WaarBenJij.nu Nog 35 dagen - Reisverslag uit Lichtenvoorde, Nederland van Ailene Broek - WaarBenJij.nu

Nog 35 dagen

Blijf op de hoogte en volg Ailene

06 Augustus 2013 | Nederland, Lichtenvoorde

Traveling alone, stepping out of my comfort zone.
A journey of a thousand miles must begin with a single step.

Het aftellen is voor mij maar ook voor mijn lieve familie, en sommige vrienden dan echt begonnen.
Over precies 35 dagen zit ik samen met 49 andere mensen die ook via http://australianbackpackers.nl hun reis hebben geboekt in het vliegtuig.

10 september ongeveer 3 uur voor vertrek worden we allemaal verwacht op Schiphol. Daarna checken we gezamenlijk in en zal er ‘kan ik je nu al op een briefje meegeven ‘ een moeilijk afscheid van familie en vrienden plaatsvinden.

Bijzonder ‘met de nadruk op’ LIEF van diegene waarvan ik al weet dat ze me pas een goede reis gaan wensen op Schiphol.

En dan gaat voor mij het grote avontuur beginnen!
We vliegen met de groep via een korte stop in Bangkok naar Taipei. Hier verblijven we een middag en een avond en dan gaan we richting Sydney.
Mijn planning ziet er als volgt uit:

1. Australië

2. Nieuw zeeland •(route: http://www.straytravel.com/explore-your-pass-options/stray-hop-on-hop-off/national-passes/maximus-pass/ )

3. Australië

4. Via Bangkok naar Bali ( Waar ik samen met pap en mam ga genieten van al het moois wat Bali te bieden heeft. ‘Dus lieve familie & vrienden, mochten jullie me erg missen of toe zijn aan een welverdiende vakantie twijfel niet en ga gezellig mee!

5. Bangkok – Waar ik voor mijn terugkeer naar huis een maand vrijwilligerswerk ga doen.
Voor meer informatie ziet : http://elephantsworld.org/en/index.php

Het worden hopelijk 12 maanden vol met prachtige ervaringen, onverwachte ontmoetingen, waar mogelijk (levenslange) vriendschappen door ontstaan, momenten van heimwee, dagen van werk zoeken, en dagen dat ik van geluk mag spreken dat ik bij een geweldig bedrijf mijn bijdrage mag leveren en natuurlijk veel centen kan verdienen.
Vertrouwen en wantrouwen, geluk en verdriet maar zeker een gevoel van trots!

Gevoel van eeuwige vrijheid, feestjes, veel eten en af en toe een alcoholisch drankje( haha ) hostels zoeken, mijn eerste camper zelf kopen of huren.

Belangrijkste van alles misschien nog wel, mijzelf tegenkomen, de wereld aankunnen, op mijn eigen benen staan en mezelf redden. Om uiteindelijk een beetje als zoals ik nu ben, en hopelijk veel sterker weer terug naar huis te komen. Of, tja misschien blijf ik wel. Ik heb zon flauw vermoeden dat mijn prins daar op me wacht. ‘ Grapje moeders! ‘

Kortom, ik ga voor 12 onvergetelijke maanden, en dat geheel op mijn eigen manier.

Veel liefs van mij

  • 06 Augustus 2013 - 19:37

    Manon:

    Lieffie, ik weet zeker dat jij een geweldige reis gaat hebben!! Eentje met verschillende gevoelens en emoties, maar ook een reis met enorm veel plezier! Wij kennen elkaar nog niet zo lang maar ik kan nu al zeggen dat Manonnie je gaat missen :( Maar jij komt terug dat weet ik zeker en dat moet!!! En dan neem je die vent maar mee ;) Jij gaat sterker terugkomen mop en een enorme ervaring rijker!!
    Dikke kus Manonnie

  • 06 Augustus 2013 - 20:03

    Vincent Patries En Kids:

    Wij gaan jou heel erg missen maar wensen je Uiteraard een onwijs mooie belevenis en dat je het heel erg naar je zin hebt .
    En wat zouden we graag invoegen op Bali maar dat gaat helaas niet kijken
    Let goed op jezelf maar dat zit wel goed
    Dikke kus van ons allemaal

  • 06 Augustus 2013 - 20:36

    Dorien Reisgenoot:

    Superleuk geschreven Ailene! Jij gaat er echt een behoorlijke reis van maken joh, Bali en Bangkok er ook nog even bij, supergaaf!! Krijg wel een beetje de zenuwen als ik dit lees, het is alweer over een paar weekjes haha! Maar dat gaat een toptijd worden, tot over precies 5 weekjes op Schiphol! X

  • 07 Augustus 2013 - 09:58

    Ailene Van Den Broek:

    lieve meid,
    inderdaad het aftellen is begonnen, zowel voor jou als voor ons! Super spannend maar ook de kans voor jou om lekker rond te reizen te genieten van alle moois wat je onderweg tegenkomt. We gunnen het je van harte en hopen dat je met volle teugen gaat genieten van dit mooie avontuur. Je hebt het verdiend.
    Hier zal het ongetwijfeld rustig worden als jij aan de andere kant van de wereld zit! Gelukkig heb je deze site aangemaakt zodat wij toch een beetje samen kunnen genieten met je.
    Wij wensen je nog veel succes met alle voorbereidingen en gaan nog even een goede maand van je gezelschap genieten, en ja als het effe kan.................................
    mocht je iemand ontmoeten daar, hij is van harte welkom in ons koude kikkerlandje,

    liefs papa en mama

  • 08 Augustus 2013 - 09:36

    Wilma Westerveld:

    Geweldig Ailene, wat een bijzondere en leerzame ervaring zal dit worden! Ga ontzettend genieten, en ik kijk uit naar je reisverslagen!
    Liefs, Wilma
    PS. Bali is zooooo mooi, ben er ook ooit geweest :-)

  • 21 Augustus 2013 - 18:22

    Marlou Dieks:

    Topper ben je! Ik ga al je mooie verhalen lezen.

  • 06 September 2013 - 22:10

    Willeke Severt:

    Oh wat spannend zeg! En leuk!

    Goede reis en have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ailene

“Explore. Dream. Discover.” Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. http://www.youtube.com/watch?v=Mwx3RvDWvDM

Actief sinds 06 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1181
Totaal aantal bezoekers 42768

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Australië - Nieuw-Zeeland - Indonesië - Thailand

Landen bezocht: