Bali - Gili - Lombok - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Ailene Broek - WaarBenJij.nu Bali - Gili - Lombok - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Ailene Broek - WaarBenJij.nu

Bali - Gili - Lombok

Door: Ailene

Blijf op de hoogte en volg Ailene

23 April 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

Hallo lezers! Ondertussen ben ik weer veilig thuis. En tijdens het schrijven van dit verslag besef ik me hoe goed warm weer me deed.

Neem even een moment om naar buiten te kijken. Het is koud en het regent. Kippenvel op mijn armen, een vest met lange mouwen en een warm bakje koffie.
Ontspan, ga lekker zitten en droom weg van dit reisverslag uit het warme en zonnige Indonesië

Eindelijk 1 april!! De dag van de grapjes en voor ons de dag dat we Hanoi eindelijk gedag konden zeggen!

Bali, iets waar ik nog vaker over gesproken had dan Australië. Iets waar we jaren geleden al naar toe zouden gaan met de familie maar helaas er nooit van gekomen is.

Van Hanoi naar Singapore. Een stop van maar liefst 16 u op het vliegveld en door naar onze eindstop Denpassar. (Bali)
Wanneer je over veel geduld beschikt kun je het net zoals ons aanpakken, maar ik raad de rest aan lekker een hotel te boeken.

Nog iedere keer krijg ik kriebels in mijn buik wanneer het vliegtuig land. Zelfs na 11 keer vliegen in 7 maand tijd. Een nieuw land of nieuwe stad, een nieuw avontuur en dit keer weer die warme deken die je gratis aangeboden krijgt wanneer je je eerste stappen op Balinees grond zet.

Een eerste check, een visum waarvan de aantal dagen (30) van ons verblijf klopte. Hierna volgde een rij van een aantal km lang waarbij je stapsgewijs een stukje dichterbij je tweede check kwam. Voor mij verliep alles zonder problemen en de vriendelijke man wenste mij een prettig verblijf. Voor Boyd verliep het helaas iets anders. Vragen zoals : in welke plaats verblijf je, hoe heet het hotel, heb je geld bij je, heb je al een ticket terug naar huis?
Blijkbaar allemaal dingen waar hun duidelijkheid over willen hebben. Ze kunnen je zelfs weigeren wanneer je deze boven genoemde dingen niet voor elkaar hebt. Gelukkig hadden we alles voor elkaar en konden we opzoek naar onze koffers.
Een hele klus 30 keer dezelfde koffers voorbij zien komen en langzamerhand liepen alle mede passagiers weg. Het zal onze vermoeidheid zijn geweest. Ben er nota bene nog langs gelopen. Koffer en backpack stonden al netjes op ons te wachten.
Oh god, daar was die warme deken weer! Maar eindelijk was de zon er weer. Iets wat we in Vietnam niet veel hebben gehad helaas.

Aangekomen in Kuta. Kuta is zon/zee/strand/drank/ozzies/ en veel heel veel party! Die avond hadden we afgesproken met een vriend van pap. Martin zou ons veel van Bali kunnen laten zien, en daar waren we natuurlijk hartstikke blij mee. We hadden afgesproken om over 2 dagen een vulkaan te bezoeken. Spannend, want dit hadden we beide nog nooit gezien.

De tweede dag in Kuta was vooral erg relaxed. Shoppen en flink afdingen, lekker eten en genieten van de zon! S'avonds hebben we de avond doorgebracht met 2 fantastische mannen uit Australië. 1 van deze beste mannen had werkelijk een droom baan! Met 9 droom auto's voor zijn deur was het zijn taak bekende mensen een gedeelte van Melbourne te laten zien.

Ik heb gelijk de kans gegrepen om te onderzoeken of hij nog werknemers nodig had. Met een lachend gezicht gaf hij zijn kaartje en gaf hij aan dat ik altijd welkom was.

De volgende dag zijn we samen met Martin en zijn broer op pad gegaan. Eerst alles geregeld voor die nacht en de volgende dag aangezien de Gili eilanden op de planning stonden. Daniel en Tom die we ontmoet hebben tijdens de reis waren daar ook. En er zou zaterdag een groot feest op een boot zijn. Veel leuks in het vooruitzicht dus! Daarna hebben we een Vulkaan bezocht. De Gunung Batur is een actieve vulkaan bij het Baturmeer (Danau Batur) Bali.

Voor mij was niet anders als een berg. Dus niet heel bijzonder. Om de Vulkaan te beklimmen moest je een godsvermogen betalen. Hier hebben we dus niet voor gekozen. De terugweg hebben we helaas te gauw door Ubud gereden. De hoofdstraat van Ubud is de Jalan Raya Ubud met vele winkels (vooral kunst), Ik zag mezelf al complete containers exporteren naar Nederland.

Op naar Gili Trawangan. We sliepen vlak bij de haven dus het was nog geen minuut lopen naar de boot. We werden om 9 uur opgehaald en met een speedboot zouden we richting het eiland varen. Schuifelend langs de zeer smalle reling naar de achterkant om in te stappen, tas en koffer over het dak tillen, en ging tegelijkertijd ook nog varen, maar vooruit we zaten. 2 uurtjes varen bracht ons naar het prachtige eiland! Oh wat had ik me hier op verheugd!

De Gili-eilanden, bestaan uit 3 eilanden ten westen van Lombok, Gili Trawangang, Gili Meno en Gili Air, er rijden geen auto's of brommer hier op de eilanden, alles gaat met paard en wagen, handkar of de fiets. in het smalle hoofd straatje is het oppassen voor de paardenkarren die hier volop aanwezig zijn.. Tussen de Gili-eilanden liggen prachtige stukken koraal met de meest kleurrijke vissen, met een beetje geluk kan je zeeschildpadden zien als je gaat duiken of snorkelen. Gili Trawangan is het grootste en meest toeristische van de drie Gili-eilanden en dit was te merken. Overal barren, overal backpackers en overal goeie muziek! Hotels in overvloed.

Boyd had een prachtige stek gevonden maar het bleek dat we vlakbij de moskee zaten (dus behoorlijke herrie). De volgende dag zijn we gauw naar een andere plek gegaan.

Onze dagen werden als volgt heel heel relaxed ingedeeld : Wakker worden wanneer we wilden, ontbijten bij ons verblijf aangezien dit erbij in zat, richting het strand en gauw een bed reserveren. verfrissing zoeken in de : warme/prachtig heldere zee, snorkelen, lunchen, nog meer relaxen aan het strand, uiteten bij de lokale markt voor nog geen euro, het eerste drankje bestellen en tot diep in de nacht doorgaan daar waar het gezellig was!

8 april, het moment van helaas de kei harde waarheid. Mijn vertrouwen werd nog nooit zo hard gekwetst. Dit resultaat is niet mijn keuze geweest. Loslaten is niet een ander willen veranderen. Maar het beste van mijzelf te maken door mezelf niet langer als niks te laten behandelen.

Maar gelukkig waren daar mijn helden en samen hebben we besloten om zo snel mogelijk weg te gaan van het eiland. Zo waren Daniel, Tom en ik 2 dagen later alweer in een ander gedeelte van Indonesië "Lombok"


Nog dezelfde middag kwamen Camie en Lian ons vergezellen en zo waren we met een gezellige groep. Al gauw hadden de jongens scooters gehuurd en hebben we 3 dagen heerlijk rond gereden! Ik genoot werkelijk weer van alles! De lieve, gezellige jongens, Lian, het prachtige uitzicht telkens weer, de zee en natuurlijk het lekkere eten!
Na 4 dagen Lombok zijn we met de speedboot richting Bali gegaan. Om onze dagen goed af te sluiten in Bali was Kuta de juiste plek.

Het einde van mijn bijzondere reis was voor mij in zicht, en zonder dat iemand dit thuis wist zou ik over een paar dagen weer voor hun staan.

4 dagen onwijs genoten van lekker uitslapen, het lekkerste eten eten want ja, ik kan alleen maar zeggen dat indonesie qua eten helemaal mijn land is! Ik geniet altijd al van het lekkere eten van mijn lieve familie, en ik moet zeggen, er zit geen verschil in jullie eten of het eten van daar tanties! Shoppen en savond's tot in de late uurtjes dansen in een discotheek met 4 levels!

En toen, zonder dat ik dat wilde, zonder dat ik ook maar 1 seconde heb gedacht aan deze dag, was het 16 april. En daar zat ik, vanuit Bali richting Maleisie, door naar Thailand... en door naar mijn eindbestemming : Nederland!

1 ding is zeker : Ik zei tot ziens, want ik kom terug! En misschien wel heel snel.

Mijn ( voor nu ) laatste verslag is in de maak, dus er komt er nog 1.
Ik kan er echt de hele dag mee bezig zijn! Het lijkt dan even net alsof ik er nog ben. En dat voelt 'ondanks dat ik me hier ook ontzettend fijn voel' erg goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ailene

“Explore. Dream. Discover.” Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. http://www.youtube.com/watch?v=Mwx3RvDWvDM

Actief sinds 06 Aug. 2013
Verslag gelezen: 862
Totaal aantal bezoekers 42783

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Australië - Nieuw-Zeeland - Indonesië - Thailand

Landen bezocht: