week 2 / East coast - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ailene Broek - WaarBenJij.nu week 2 / East coast - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ailene Broek - WaarBenJij.nu

week 2 / East coast

Door: Ailene

Blijf op de hoogte en volg Ailene

02 December 2013 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Dag 9. Haihei 
De zon zien opkomen op een prachtig strand. Kun jij iets beters verzinnen voor de ochtend? Zo ging deze ochtend om 05.30 de wekker. Achteraf gezien had ik beter nog anderhalf uur in bed kunnen blijven liggen. Het was te bewolkt en dus uiteindelijk geen mooie foto. Er miste iets aan geluk en voorbereiding. 07.30 weer op pad. Flink lang in de bus gezeten en eind van de middag in reglan aangekomen. Deze avond werd gevuld met stink risotto. Geen succes

.Dag 10 De route van : Hahei - Reglan - Mourea - Roterua!
Alweer een paar dagen verder en weer heb ik zoveel te vertellen!Maar ik merk dat het steeds weer lastiger is om terug te halen wat ik allemaal meegemaakt heb en waar.De afgelopen week heb ik ook weer zoveel mooie dingen gezien, en ik geniet iedere dag weer volop van de prachtige plekken die nieuw zeeland te bieden heeft. Vooral alle plaatsen  waar we doorheen rijden en stoppen.Als je een paar uur verder rijd zijn de landschappen weer zo anders! Van prachtig witte en ook zwarte stranden naar oerwoud achtige landschappen en open heuvelachtige vlakten met gras. Waar je het ene moment geniet van zonneschijn en ongeveer 25 graden, baal je 5 minuten later van de zoveelste regenbui. Eenmaal in reglan aangekomen begaven we ons weer in een totale andere omgeving. We zaten in een uiteindelijk prima hostel, even buiten het dorpje en het leek er net de jungle, overal heel groen, veel insecten en je kon er gloeiwormen spotten in het donker. Helaas hebben wij ze niet gezien want het had flink geregend die dag. En dan kon je ze niet zien. 4 persoons kamers en de Bedden waren super! Hier zijn we een nachtje gebleven. 

Dag 11. MoureaNa een grotten tour waar grotendeels van de groep aan deelnam (Ik niet) zijn we rond de middag richting Mourea gereden. We verbleven deze nacht wel op een heel speciale plek. We hebben kennis maken met de Maori. We kregen een welkoms ceremonie waarbij eerst alle dames op blote voeten de zaal in moesten treden. dit is om te laten zien dat ze respect hebben voor vrouwen, zij baren inmiddels de kinderen. daarna volgden de heren. Toen moesten we met deze famillie één voor een gaan 'neuzen'. dit is een begroeting van de Maori en je moet terwijl je je linker hand op de schouder legt en met rechterhand de hand van de persoon vasthoudt(niet schud) je neus twee keer zachtjes tegen de andere neus aandrukken (géén drie keer, dat betekent dat je wilt trouwen met de persoon!) Ik was natuurlijk weer de vrijwilligster. " en gelijk voor de hele dag. " Daarna ging het hoofd van de famillie ons groeten in Maori. Later die avond gingen ze voor ons dansen en daarna kregen we zelf een workshop. De dames tegen de heren dat werd het battelen! Wij waren fantastisch eerlijk waar. Maar de heren deden het toch iets beter. Dit kwam vooral omdat ze hun optreden zonder tshirt deden. Wij moesten die avond dus afwassen! Het slapen deden we met alle mensen uit de straybus, allemaal in dezelfde zaal.Eten, drinken en schoenen dragen in de ceremonie zaal. Dat is respectloos naar alle overleden famillieleden. Van een ieder hingen er ook foto's. Schoenen omdat de kans groot is dat je het kwade van buiten mee naar binnen neemt. En eten en drinken omdat diegene die overleden zijn ook niet meer in de gelegenheid zijn dit te nuttigen. Eten en drinken doe tenslotte samen en je zorgt er dan ook voor dat er genoeg is voor iedereen. Een super bijzondere dag.

 Dag 12. Wat een opluchting. Geen kwade of gekke gezichten. Geen mensen die me vertelde dat ze me gehoord hadden die nacht. Deze ochtend was er ook even een gesprek tussen merel en mij,  en dat was achteraf gezien erg nodig en goed. Het gaat momenteel weer erg goed samen. Het is natuurlijk ook  niet gek dat deze momenten er af en toe zijn, merel is lief maar niet de makkelijkste ik daarin tegen ook niet haha. Maar zoals ik al zei,  het gaat weer goed en we hebben we gezellig samen. Na een luxe ontbijt werd het tijd om afscheid te nemen van de Maori familie. Onze reis werd vervolgd naar een wel heel bijzondere plaats. Rotorua " beter gezegd rotte eieren stad " allereerst maakte Lefti een grapje over dat hij zich niet in had kunnen houden.. maar oh my god.. wat een hel!! Bewaar 100.000.000.000.000. eieren 30 jaar en gooi ze dan kapot door de hele stad. Nougoed je kunt je indenken wat ik (wij) hier ruiken. Wennen doe je er trouwens niet aan en extra parfum helpt helaas niet. Een middagje chillen in het park met lekker en veel eten en drinken. Onze avond werd voortgezet in een discotheek. De aller aller liefste van de wereld werd vandaag 1 jaar. En hoewel ik het niet samen met mijn familie heb kunnen vieren heb ik er zeker hier een groot feest van weten te maken. Mijn avond eindigde nat en ik ben beland in een zwembad.. hoe ik me de volgende dag zou voelen was voor mij al wel bekend.

 Dag 13 Rotorua rustdag. Een vreselijk bericht. Zowel van thuis als hier. Het bericht hier was dat een meisje van 15 zeer waarschijnlijk bewust overreden is door haar vriendje. Het meisje heeft het niet overleefd. Aangezien dit de enigste weg was naar onze activiteit : raften. Was dit voor deze dag geannuleerd. 

Dag 14.
Oh yeah! Vroeg uit bed om te gaan raften! Mijm god wat was dat super super spannend! En ooh super super gaaf om te doen. Vroeger had ik altijd een weekend kaart voor het lunapark. Doe mij maar een week kaart voor het raften! Ik kan het echt iedereen aanraden!
12u weer terug in het hostel en een half uur later zaten we alweer in de bus.

East bro!Zondag middag zijn we met de Straybus richting het oosten van het noordereiland vertrokken, The Eastbro zoals ze deze dagen zo mooi noemen. Voor 4 dagen afscheid genomen van Loren en Jasper. Een lief en gezellig Nederlands stel. Hun hebben een andere pas en gaan dus niet de oost gedeelte doen. Weer een nieuwe groep en chauffeur, genaamd Tim.Het was een lange dag. Richting Gisborne reden we door een geweldige mooie gorge. Prachtige bossen op de bergen en een rivier aan de andere kant. Gisborne was de laatste grote plaats die wij zouden aandoen voor de komende dagen, dus we deden flink inkopen bij de (Back)Pack & Save supermarkt. Eenmaal aangekomen hebben we met de gehele groep heerlijk gegeten, knoflook aardappel salade ala anne v w. Oh echt hij was weer heerlijk ;) maar jij kan het toch iets beter maken ;) hint hint.
De avond was super gezellig. En hoewel iedereen van ons groepje bestaande uit 6 al redelijk op tijd verstandig genoeg in bed lagen weet ik de exacte tijd niet meer haha.. geef de overheerlijke rode wijn de schuld dit keer. De volgende dag moesten we heel vroeg uit de veren. In Gisborne is namelijk de eerste zonsopgang ter wereld te zien. Wel speciaal dus. Het is mij door omstandigheden niet gelukt ;) wel heb ik gisteren nacht wilde pinguïns geknuffeld en dat was als je het mij vraagt veel leuker. ‘s Middags reden we door langs de oostkust. We passeerden vele dorpjes die er verlaten uitzien...

Word vervolgd... heb alleen wifi binnen en het kampvuur brand niet voor niets..

  • 02 December 2013 - 09:57

    Anne V W:

    Hehehe! Zodra we elkaar zien, waar dan ook, zal ik de heerlijke stinkaardappeltjes maken.
    Leuk om weer te lezen wat je allemaal meemaakt!
    Heb t leuk! Xxx

  • 02 December 2013 - 10:26

    Denise:

    Klinkt allemaal super!!
    & heerlijk..
    Ben ook benieuwd naar die aardappeltjes ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ailene

“Explore. Dream. Discover.” Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. http://www.youtube.com/watch?v=Mwx3RvDWvDM

Actief sinds 06 Aug. 2013
Verslag gelezen: 827
Totaal aantal bezoekers 42799

Voorgaande reizen:

10 September 2013 - 10 September 2014

Australië - Nieuw-Zeeland - Indonesië - Thailand

Landen bezocht: